Alla inlägg under februari 2016

Av Anna Larsson - 28 februari 2016 08:23

Så var det söndag igen,sista dagen på semestern.
Har haft en skön vecka. Som har innehållit mycket häst och trevliga ungdomar.
Imorgon drar jag igång med full kraft igen. Kör övertid direkt.
På tisdag börjar mitt nya liv. Den här gången ska det fungera.
Delmål: Få köpa något till mig själv, när Ingela har sin shoppingdag.
Slutmålet är att väga 60-62 kg till midsommar.
Ska gå min egna väg.
Uppdatering här minst tre gånger i veckan.

Nu ska magen bort!

Av Anna Larsson - 24 februari 2016 17:44

Hade stora planer för dagen. Huset skulle få sig en omgång och tjejerna skulle plugga. Jag tog en liten sovmorgon till klockan halv åtta. Åt frukost och började lite smått med att torka taket i köket. Tjejerna saknade motivation att plugga. Therese blev väl nästan färdig medans Ingela fastnade på musikläxan.

Lämnar denna dag bakom mig och blickar framåt.

Från i måndags!

Av Anna Larsson - 22 februari 2016 06:42

Första riktiga semesterdagen. Ligger här i sängen och lyssnar på alla ljud, från hundarna och katterna. Funderar på om jag ska gå upp och göra lite nytta innan vi åker till mor och far. Vore ju skönt om tvätten var vikt och diskmaskin var upplockad när vi kom hem. Tjejerna ska en sväng till stallet och rida när vi kommer hem. Känns redan som om det är evigheter sen jag jobbade. Det kallar jag, koppla bort jobbet när jag är ledig. Igår var en riktigt skön slappardag, låg och tittade på tv hela eftermiddagen.
Kram.

Snöstorm!!

Av Anna Larsson - 14 februari 2016 18:00

Det här har ju inte gått så bra. Året har varit väldigt tungt. Träningen har aldrig börjat. Om en vecka så har jag en vecka semester, då hoppas jag på ett par långa promenader och hälsosam mat. Så mycket skräp som jag har ätit i år är skamligt.

Min plan:
Måndag: Promenad tre km med hundarna.
Tisdag: Promenad med stavarna tre km.
Onsdag: Promenad en mil själv.
Torsdag: Vilodag.
Fredag: Promenad en mil med hundarna.
Lördag: Promenad med hundarna innan frukost.
Söndag: Promenad en mil minst själv.

Är nöjd om jag gör tre av passen i veckan.

Naturbilder.

Av Anna Larsson - 7 februari 2016 16:00

Vill ha lite lycka i mitt liv nu. Bort med sjukdomar och elände.

Av Anna Larsson - 4 februari 2016 19:29

Januari har varit en känslosam månad. Fyra hästar i stallet där tjejerna rider har avlidit. Alla medhjälpartjejer har haft en tuff månad. Den tionde januari bjöd vi i föreningen att medhjälpartjejer på bowling och hamburgare. Det var uppskattat och välbehövligt. Therese har blivit ett år äldre också. Det firades dagen lång. Själv har jag inte fått in någon rutin på mina promenader. Hoppas få det snart. Kläderna börjar strama :(. Det var allt för idag.

Skogspromenad i söndags.

Presentation


Underbara naturen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards