Alla inlägg under mars 2016

Av Anna Larsson - 31 mars 2016 18:33

Är så himla trött. Beror kanske på att jag börjar jobba 4:30och går upp 3:20.
När jag har kommit hem, så har det varit full fart.
Måndag :Allmän fixardag hemma.
Tisdag:Hämta lite djur, handla, hämta Lisen i stallet.
Onsdag:Handla,laga mat för igår och idag,dammsög bastun och tände eld till tjejerna.
Torsdag :Hämta ny....., värmde mat och till stallet. Sitter i bilen och bloggar lite.

Himla skönt att jag slutar 9:30 i morgon. Tror att jag inte kommer att göra ett vettigt handtag hemma imorgon.

Av Anna Larsson - 30 mars 2016 18:42

Idag har jag hört endel prat om framtiden. Mina tankar om min framtid är:
Måste börja träna.
Bli bättre på att göra saker på en gång.
Läsa mera.
Planera maten bättre och ta vara på det som finns hemma.


Nu dags att hänga tvätt och kolla till ungdomarna i bastun.

Från i somras.

Av Anna Larsson - 27 mars 2016 17:43

Nu är det bara annandag påsk kvar. Har haft en riktigt skön och avkopplande helg. Inte många knop här. Familjen har varit samlad och vi har gjort det som fallit oss in. Imorgon är det lite pyssel här på gården som måste göras. Solen skiner och himlen är blå, minus för den hemska blåsten. Snart middag, sedan vika tvätt.
God kväll alla läsare.

Av Anna Larsson - 20 mars 2016 15:32

Vill så mycket men, orken och lusten finns inte. Tar mig inte för med mycket mer än måsten. Känner av halsen idag, kanske är det en förkylning pågång.
Gården har ju utökas med minigris och förhoppningsvis kommer det flera djur inom kort. Mer om det senare. Per och jag tog en promenad med hundarna tidigare idag. Chip börjar bli gammal och ska inte med på flera milspromenader,för hans egen skull. Vill ha honom kvar många år.
Imorgon börjar påskveckan, jobb och skolan står på schemat. Tjejerna har lov veckan efter påsk. Jag jobbar med har tagit ledigt en eftermiddag.

Det är vårstädningen jag vill igång med, blir kanske i påskhelgen. Har inget planerat mer än på långfredagen, mat hos mor och far.
Det ultimata vore en morgonpromenad och sedan vårstädningen av ett rum varje dag i påsk. Drömma kan man alltid.
Baka lite skulle jag också vilja göra.

Det var allt för denna gång.

Vår!!

Mina tjejer!!

Av Anna Larsson - 15 mars 2016 19:40

Ibland måste man våga för att komma vidare i livet. Vad gör ni för att komma vidare i livet?? Är ni nöjda med det ni har??? Lite frågor så här på kvällskvisten. Jag är nöjd med det jag har, men skulle vilja bli bättre på att ta tag i saker på en gång.

Dags att baka lite..

Av Anna Larsson - 13 mars 2016 17:53

Vart tar dagarna vägen?? Man kliver upp ur sängen och sedan är det dags att sova igen. Tycker att jag inte hinner med livet just nu. Imorgon är det jobb igen, tjejerna har studiedag, så dom är lediga. Nu väntar jag på att dom ska komma från grisarna och äta middag. Jag får ta och gå ut och ge djuren här hemma, så vi får äta snart. Nu vill jag ha lite vårväder, så inspirationen kommer till trädgården och träning.

Ha en riktigt trevlig vecka.

Av Anna Larsson - 12 mars 2016 17:34

Idag har vi haft en trevlig familjedag. Köpt minigris,fixat åt dem och bara tagit det lugnt. Nu middag.

Av Anna Larsson - 6 mars 2016 17:55

Nu sitter jag och laddar för en ny vecka. Övertid både måndag och tisdag. Är ledig lite på tisdagsmorgon för att följa med Therese till tandläkaren.

Ännu en trevlig dag är snart slut, tillbringade den med familjen hos Anders och Agneta. Många gamla minnen blev det.

Hur söt får man vara???

Presentation


Underbara naturen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards