Alla inlägg under mars 2017

Av Anna Larsson - 25 mars 2017 17:19

Imorgon blir det ingen vilodag. När man har roat sig i två dagar, så är hemmet lite eftersatt.

Igår kväll blev äntligen middagen av med mina systrar Marie och Lena med respektive. Vi åt på Nybergs sportbar i Katrineholm. Maten var god och personalen trevlig.
Idag har vi varit och handlat lite och tvättat lite. Mer har jag inte orkat.
Så på morgondagens lista står :
#Städa hela huset.
#Tvätta klart.
#Fåren ska bli klippta.
#Handla.
#Fixa äggen.
#Förhoppningsvis en promenad.
#Vika tvätt.
#Skjutsa tjejerna till stallet.


Får se hur mycket som blir gjort.

Av Anna Larsson - 23 mars 2017 18:57

Snart är våren här på allvar. Jag bara längtar efter att få börja röja och göra fint både ute och inne. På söndag är det fårens tur att bli klippta. Undrar hur dom reagerar.

Snart är påsken här och tjejerna har påsklov. Ingela före påsk och Therese efter påsk. Jag kommer att jobba kväll båda veckorna, så dom inte behöver vara hemma själv hela veckan.
Hoppas på fint väder, så man kan börja röja.

Funderar på att lägga lite ägg i kläckaren, fast jag väntar någon vecka till.

På måndag är det övertid tills klockan åtta, det gör inte så mycket för jag fick ledigt nästa fredag
Då är planen att ta en riktigt lång promenad och bara vara.

Det var allt för denna gång.

Av Anna Larsson - 12 mars 2017 18:56

Några saker på min göralista har faktiskt blivit gjorda.
#Ugnen är ren.
#Ingelas stallkläder är tvättade.
#Läst mer än jag brukar, men inte hela boken.

Så jag känner mig ganska nöjd med veckan.
Maten kunde vara bättre i helgen men det är iallafall bättre än förra helgen.

Av Anna Larsson - 5 mars 2017 19:08

Varje måndag tänker jag att nästa helg så ska jag inte äta en massa skräpmat och dricka en massa läsk. Vad händer när fredagen kommer, jo då blir det chips och cola. Så fortsätter det hela helgen. Blir så himla trött på mig själv. Vill gå ner ca fem kilo i vikt innan sommaren. Någon som har bra tips att dela med sig av??

Nu har jag bestämt att jag har köp förbud på nya kläder tills jag lyckades vara fri från gottis en månad. Är väldigt duktig på att köpa träningskläder, som sedan ligger i lådan.

Kram

Av Anna Larsson - 5 mars 2017 16:08

# Rengöra ugnen och micron.
# Gå 3mil
# Tvätta alla Ingelas stallkläder.
# Läsa ut boken.
Håll tummarna att jag klarar det.

Mina underbara ungdomar ?

Av Anna Larsson - 1 mars 2017 19:45

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mina promenader. I februari gick jag 45,9 km totalt. Det var väldigt oregelbundet och inga mål hade jag.
Nu är målet att gå 60,0km och minst 3 km fem dagar i veckan.
Börjar bra med att gå och hämta Therese vid bussen idag ca 3,8km.
Önska mig lycka till!

Har en promenad med min syster Marie Ekengren inplanerad tills på lördag. Imorgon blir det nog en långpromenad med Pom efter jobbet.

Det märks verkligen att våren börjar komma, ljust länge på kvällarna.

Det var allt för denna gång!!

Min fina blombukett jag fick i lördags av en kär vän.

Presentation


Underbara naturen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards