Alla inlägg under april 2017

Av Anna Larsson - 28 april 2017 21:11

Det har inte gått så bra med mina planer om ett hälsosammare liv. Men jag ger inte upp, snart är det ny månad.

Maten har blivit bättre, men promenaderna är obefintliga):.
Har inget mer att rapportera den gången.

Av Anna Larsson - 20 april 2017 13:39

Så har jag bara sista jobbkvällen kvar för denna gång. Det har gått ganska bra att jobba, lite trött bara. Kanske inte det smartaste att hämta en hundvalp precis innan två kvällsveckor. Han vill gå upp vid halv sex och busa. Då är man inte så pigg när man är hemma tio över två på natten.
Tjejerna har haft lov varsin vecka, så dom har haft Fjant på dagarna så jag har kunnat sova lite till.

Imorgon ska jag städa hela huset, handla och förhoppningsvis kommer ut på en långpromenad med Pom innan Ingela kommer hem från skolan.
Helgen kommer nog att bli lugn,vi har ett par tuffa veckor framför oss.

Fjant!!

Av Anna Larsson - 16 april 2017 19:41

Nu är det på tiden att jag tartag i mitt liv och hälsa. Snart har hela påskhelgen gått och jag har inte gjort många knop. I kväll kom jag iväg på en promenad med de två äldsta hundarna,lite Fjant fick vara hemma. Så nu sitter jag här och funderar på VARFÖR jag inte går oftare. Jag skulle behöva en stor spark där bak. Äta nyttigare skulle jag också vilja göra. Nu ska jag skriva upp lite mål som jag hoppas att jag klarar.


¤ Gå varje dag en liten runda och helst ca 2-3mil totalt i veckan. Det borde jag klara av,har ju inga små barn som måste passas.

¤ Börja ha med mig yoghurt och flinger till frukost på jobbet. Inte mackor som idag.

¤ Äta mera grönsaker till måltiderna.

¤ Minska tiden vid telefon och datorn.


Kommer att skriva här en gång i veckan hur det går. Kommentera gärna!!

Presentation


Underbara naturen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards