Alla inlägg under augusti 2014

Av Anna Larsson - 16 augusti 2014 20:11

Trots att lusten och orken inte fanns så tog jag en promenad på 3.50 km . Är så otroligt stolt över mig själv idag . Först så åkte jag och handla och skjutsa Per från ett jobb till ett annat . Väl hemma så gjorde jag ugnspannkaka och började städa huset . Så i morgon har jag inga krav på mig mer än att skjutsa barnen till stallet ,de gör jag mer än gärna . Nu en dusch och sedan en bra bok .  

Av Anna Larsson - 15 augusti 2014 19:09

Snart är det dags för skolstart och jag är redan irriterad på hur vissa saker sköts i skolan . Man ska inte som lärare säga viktiga saker till barnen om det inte är bestämt . Vissa barn vill ha ordning och reda omkring sig , koll på vad som ska ske i framtiden mm . Planera så det gynnar oss som bor en bit från skolan är inget som kommer i första hand . Förstår inte varför nästan alltid alla klasser lägger föräldramötena på samma tid ,jag vill vara insatt i båda mina barns skolgång men kan tyvärr inte dela på mig . Gå båda då kanske in tänker , endel är ensamstående eller av andra orsaker inte kan gå båda . När jag frågade förra året varför dom hade samma kväll blev svaret att dom inte visste att någon annan klass skulle ha den kvällen . Pratar inte skolpersonalen med varandra ??? Tycker att dom borde vilja ha så mycket folk som möjligt till mötena . Funderar skarpt på att bojkotta mötet trots att jag har saker att ta upp . Hur är det på era skolor .


//Anna

Av Anna Larsson - 10 augusti 2014 07:53

Vad är semester egentligen ?? För mig är det semester alla dagar man slipper ta bilen och är hemma och gör alla saker sm behövs göras på egendomen . Visst är det härligt att åka iväg och se nya saker ibland men ingen riktig avkoppling .I fredags var en riktig semesterdag , huset blev städat ,tvätten tvättad ,gräsmattan klippt ,hönshuset rengjort och målat . Så är det bara 10 dagar kvar till skolan börjar ,vart har denna sommaren tagit vägen ? Nu frukost med tjejerna ;)  

Av Anna Larsson - 2 augusti 2014 19:53

Började denna lördag med en långpromenad på 12 km . När jag kom hem satt alla barn och åt frukost . Sedan blev det allmänt plock inne . Barnen drog iväg för att plocka lite blåbär till muffins . Efter lunch satte alla barn igång och baka lite muffins . Med ner till sjön tog vi lite fika . Alla badade tills de hade simhud mellan tårna .William somnade en stund innan middagen så vi får se när han somnar i kväll . Nu är det sommarkrysset på tv som gäller .  

Av Anna Larsson - 1 augusti 2014 20:59

För några veckor sedan så fick jag för mig att gå till stallet . Det är ca 2 mil dit , tog ca 3 timmar . Var väldigt skönt efteråt .            

Av Anna Larsson - 1 augusti 2014 18:26

Förra helgen så var jag och Marie med tjejerna i Vadstena . Vi hade en underbar helg med varmt väder . Marie och jag tog långpromenader varje morgon . Mycket bad blev det för tjejerna och alla var nöjda . Här lite bilder!                        

Presentation


Underbara naturen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards